Visi Dan Misi SMA Negeri 3 Batam

VISI SMA NEGERI 3 BATAM
“Mewujudkan  lulusan beriman-bertaqwa dan berilmu pengetahuan dan teknologi yang siap berkompetensi di tingkat nasional maupun internasional”.
(Creating graduates having a strong belief and well-manner attitude, a technologically skilful competence, who are ready for national and international competition)

MISI SMA NEGERI 3 BATAM
Meningkatkan profesionalisme pendidik dan tenaga kependidikan yang beriman bertaqwa dan berilmu pengetahuan dan teknologi.
(Increasing teacher’s profesionalism with a strong belief and well-manner attitudes and with sufficient knowledge of science and technology.)

Mempersiapkan peserta didik yang mampu berprestasi di bidang akademik dan non-akademik tingkat nasional dan internasional.
(Preparing students to again academic and non-academic achievements in national and international levels.)

Meninghasilkan lulusan yang beriman-bertaqwa dan berilmu pengetahuan dan teknologi, serta berwawasan kebangsaan dan memiliki nilai-nilai kewirausahaan yang mampu bersaing di tingkat nasional dan internasional.
(Generating graduates, who has characteristics of strong belief, high scientific-technologies skills, national awareness, entrepreneurship values, to be able to compete in national and international levels.)

Menanamkan budaya hidup bersih dan peduli lingkungan hidup.

Previous
Next Post »